Wat maakt VOIP voordeliger?

Bent u op zoek naar een meer kosteneffectieve manier om de telefoongesprekken van uw bedrijf te routeren? Veel ondernemers zitten in hetzelfde schuitje. Bekijk deze voordelen om te zien of Voice over Internet Protocol (VoIP) de beste keuze is voor uw bedrijf. 

Kosten verlagen

VoIP is voordeliger omdat het gebruik maakt van een bestaande internetverbinding in plaats van een apart systeem of extra hardware. VoIP vermindert ook de kosten in verband met telefoonrekeningen, aangezien een bedrijf zich geen zorgen meer hoeft te maken over meerdere serviceproviders voor verschillende services.

Verminder de behoefte aan IT-ondersteuning

Wanneer een bedrijf VoIP gebruikt, worden de software, hardware en het netwerk beheerd door de provider. Als gevolg hiervan hebben bedrijven minder lokale IT-ondersteuning nodig om  te werken en kunnen bedrijven zich richten op het verbeteren van  de werkefficiëntie.

Verhoog het rendement op uw investering 

Bedrijven die VoIP gebruiken betalen vaak een maandelijks bedrag per gebruiker. Vóór VoIP betaalden bedrijven verschillende bedragen of stelden ze datalimieten in, afhankelijk van de dag van de week. VoIP bespaart op datakosten aangezien 50% van de spraakoproepen stil is. Omdat VoIP niet wordt beperkt door land, adres of telefoonlijn, zijn werknemers mobieler. Het elimineert ook de kosten op lange termijn voor het bedrijf.

Minder installatie nodig

Het is eenvoudig om een VoIP systeem te installeren en te laten draaien. U hoeft zich geen zorgen te maken over de installatie van hardware of apparatuur. De aanbieder stelt telefoons ter beschikking of kan gebruik maken van bestaande telefoons. Door ze eenvoudig op internet aan te sluiten, hoeft u alleen maar te installeren. Dan kan uw team snel weer aan de slag.

Oproeproutering

VoIP heeft een krachtig oproeprouteringssysteem waarbij niemand de oproep hoeft te beantwoorden om de oproep te routeren. Het stelt  u ook in staat om uw routeringssysteem af te stemmen op uw zakelijke behoeften. Tijd- of belvolume kan bijvoorbeeld worden gebruikt als trigger voor oproeproutering. Het helpt agenten ook om een ​​betere klantenservice te bieden door eerst de juiste persoon te bellen.

Er zijn veel voordelen aan het gebruik van VoIP voor uw organisatie. Als u niet zeker bent van deze lijst, neem dan contact op met onze verkoopafdeling voor meer informatie over alle voordelen van dit systeem.